2012-11-28 08:42:17

Elektronikus számlakivonat

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy 2012. december 1-től lehetőséget biztosítunk a számlakivonatok elektronikus úton elektronikus aláírással és időbélyeggel történő továbbítására. Az elektronikus számlakivonatok eredeti formájukban hitelesek és használhatóak fel a NAV (Nemzeti Adó- és Vámhivatal), bíróság és egyéb hivatalok részére történő adatszolgáltatáshoz.

Az elektronikus számlakivonat (e-számlakivonat) előnyei:         

  • Gyors – nem kell várnia a nyomtatásra és a postai kézbesítésre, már a zárást követő banki munkanapon megkaphatja számlakivonatát.
  • Könnyű és egyszerű tárolás – az e-számlakivonatot elektronikus úton (jelenleg e-mail) kaphatja meg, nem kell a papír alapú tárolással vesződnie, és reklámanyagokkal, egyéb dokumentumokkal való összekeveredéstől sem kell tartania.
  • Hivatalos – az e-számlakivonat tartalmilag és formailag megegyezik a postai úton megküldött, papír alapú kivonattal és a fokozott biztonságú elektronikus aláírásnak és a minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzésnek köszönhetően (2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, és a 20/2004. (IV. 21.) PM rendelet az elektronikus számláról) az elektronikus úton előállított bankszámlakivonat egyúttal számlaként is szolgál. 
  • Környezetbarát – a papírfogyasztás csökkentésével Ön is hozzájárul környezetünk védelméhez.
  • Díjmentes – az e-számlakivonatnak nincsen külön díja.

Az e-számlakivonat a papír alapú számlakivonathoz hasonló képi megjelenítésű, . Ennek biztosítására az operációs rendszertől és géptől független, széles körben ismert és alkalmazott, az Internetről ingyenesen letölthető Adobe Reader7-es és későbbi verziók bizonyultak a legalkalmasabbnak a megjelenítésre, valamint az elektronikus aláírás és az időbélyeg ellenőrzésére.

Ha szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését, kirendeltséginkben kérheti ügyintézőinktől a szolgáltatás aktiválását.

 

E-számlakivonat beállítása

A hitelesség ellenőrzéséhez és a megjelenítéshez javasoljuk az Adobe Reader X program vagy annak későbbi változatainak használatát. A helyes működéshez szükséges az Adobe Reader beállításainak módosítására, mivel alapértelmezés szerint nincs bekapcsolva a dokumentumok hitelességének ellenőrzése.

Az Adobe Reader beállításának menete:

Szerkesztés menü → Beállítások menüpont → Biztonság menüpont → Speciális beállítások gomb → Windows integráció fül: 

 Elektronikus alairas

Takarékszövetkezetünk tanúsítványának kibocsátója a Microsec Kft, ezért szükséges az e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató fő tanúsítványainak telepítése a Windows tanúsítványtárába. Ezt legegyszerűbben az e-Szignó program telepítésével lehet elkövetni, vagy a Microsec Kft honlapján található leírás alapján egyénileg lehet letölteni és telepíteni a tanúsítványokat:
http://srv.e-szigno.hu/menu/telepit/Adobe_Reader_beallitas.pdf